14 januari 2009

Kan det inte bara bli vår nu? De mest tråkigaste månaderna på året är januari- mars tycker jag. Gråare månader får man leta efter.. och man bara längtar till våren.. Jag saknar lite grönt i lägenheten för tillfället men jag får gå och längta efter det en vecka till tills pengarna kommer! Ingen kul studentmånad! Så man får låta bli och handla och istället titta på allas fina bilder på bloggar och drömma lite :)



Här är en bild på två kaffefat som jag hittade på erikshjälpen för två veckor sen. Eftersom min mor präntat in vissa saker i mitt huvud under min uppväxt så vet jag att porslinet heter blå blom! Det har alltid varit viktigt för min mamma att jag och min bror skulle kunna vissa saker som hon tycker är allmänbildning, dock har jag börjat förstå att det inte alltid var saker som hör till den normala allmänbildningen. Eller har jag fel när jag säger att man inte måste veta vad olika saker som Stig Lindberg gjort heter? Skämt å sido.. ibland kan den kunskapen också komma till nytta :)

1 kommentar:

Veronica sa...

Hej Josefin!!

Så roligt att du hittade in till mig, nu kunde ju jag hitta DIN FINA BLOGG!! Gillar din ide'bok ;o) Min är INTE lika fin, tro mig.

Du frågade om teckensnitten, De är >HELT GRATIS!! Bra va! Bara att frossa och ladda hem!

Kram Veronica