6 april 2009












Nu tänkte jag göra lite reklam i bloggen! Om ni är i Skåne under konstrundan så tycker jag ni ska åka till smedjan vid slottet Trollenäs utanför Eslöv. Smedjan syns tydligt på vänster sida av vägen! Hela skåne är fullt av massor av mysiga och fina ställen denna och nästa vecka och det är så roligt! I smedjan ställer bl. a. Ulla-Marie Troedson ut sin keramik som är helt fantastiskt fin! Hon har även mörk keramik (eller vad dte nu heter, är inte så insatt i keramiktermer) men jag fotograferade bara några av de vita! Mina snea och konstiga bilder ger dem verkligen ingen rättvisa så jag tycker absolut ni ska kolla in dem själva. Tyvärr har hon ingen hemsida i dagsläget men jag kommer skriva sen när hon har det och om ni vill komma i kontakt med henne så kan ni skriva till mig.
Hon har bra priser på sin keramik! De saker ni ser är i väldigt olika storlekar så det är kanske lite svårt att föreställa sig. Mina favoriter är det vackra fatet och vasen på andra bilden!

Om ni är i krokarna runt Trollenäs tycker jag ni ska kolla om cafét är öppet! Där kan man fika och titta på det fina slottet (som jag för övrigt gärna hade bott i, hade inte haft några som helst problem att fylla rummen efter X antal loppisbesök)


3 kommentarer:

mariaemb. sa...

Hej, nä gummistövlarna är inte riktigt i land än men däremot så fyndade jag en riktigt snygg, vit regnkappa i helgen. :) Du är riktigt duktig med ditt påskpynt! Jag blir inspirerad och din mamma blir säkert jätteglad!

Haha, jo alltid kul att hitta likasinnade. Vi vill ockå ha främs till marinader och så men det känns ju så lyxigt också att odla själv. Ska prova mig på ruccolasallad också.

Kul att du tipsar om saker! Jag har besökt skåne aldeles för få gånger men jag ska verkligen se till att det blir av de närmasta åren!

Ha en bra vecka! Kram Kram

Jenny sa...

Hej Josefin!
Jättefin keramik du visar!

Kram och godnatt, Jenny

carina sa...

Synd att man bor så himla långt från skåne...annars hade jag garanterat gjort en runda.
Vacker keramik.
Slottsfika hade inte heller varit fel.
Kramar/Carina