12 augusti 2009

Österlen kryddor











Hejsan!
Nu har jag varit en vända hos svärmor på Österlen och en runda i "morfars hus" vilket innebär määängder av bilder! Idag får ni se bilder från Österlen Kryddor.
Dock kom jag lite för sent för att se lavendeln när den är som bäst. De skulle skörda all lavendel veckan efter. Men gillar ni lavendel lika mycket som jag och vill se vackra bilder därifrån tycker jag att ni ska besöka en "bloggvän" som varit där tidigare i sommar. Hon har fantastiska bilder från österlen i övrigt med! Besök Maria här.

På andra bilden ser ni lavendelvinäger som jag köpte till mamma. Tycker kortet är så väldigt fint! Ni kan tro att dte luktade mycket där. Dels i deras lilla gårdsbutik med alla roliga kryddor och pressenter men mest luft var dte ute vid lavendelfältet dit jag gick för att nosa.

Fler inlägg på ingång :)


2 kommentarer:

mariaemb. sa...

Hej Josefin!

Tack söta du! :D Tur att du har nära så att du kan åka dit nästa år. Jag hoppas verkligen att det blir en resa till österlen för oss då igen. Lavendelvinägern stog jag och höll i men kände att jag var tvungen att begränsa mig ;)

Jag har påtat ihop ett mail med beskrivningen över hur du ändrara html-koden. Har du en mail jag kan skicka den till?

Kram Maria

mariaemb. sa...

Men nu hittade jag ju! Mail på ingång! :)