23 augusti 2009

Ystad



Mys söndag!
Idag får ni ett tips om min favoritbutik i Ystad, Levande hem! Butiken är så mysig så man måste besöka den om man är i närheten (för övrigt har jag aldrig sett så höga pelargonier som jag såg där idag!?)

Jag känner mig så lyckligt lottad som har svärmor på Österlen nära havet och mamma och pappas extrahus ("morfars hus") på landet utanför Kristianstad. Lite av de bästa av två världar!

Igår var vi på femtonårskalas i en så söt skånelänga som låg precis vid backar fulla av kor och tjurar. Är ju en aning exklusivt för en inbiten stadsbo att sitta och äta kaka samtidigt som man hör kossorna och ser solen gå ner bakom kullen!

2 kommentarer:

AkH sa...

Den ser inbjudande ut. Låter vackert med de höga pelargonierna som du nämnde.
De där föremålen med rosor på skulle jag också gärna vilja ha, älskar rosor.
Må gott och hoppas du har fått napp på någon praktikplats.
Anna-Karin

Cecilia sa...

Jag gillar också Levande hem! Var där förra sommaren, men längtar tillbaka.

:o) Cecilia