14 januari 2010

The garden collection















Nu får ni se lite kläder igen! När inspirationen till inredning inte är på topp får man försöka finna inspiration i annat. Som dessa vackra färgerna t.ex.!

Läste lite om HMs garden collection och blev lite nyfiken. När HM katalogen kom för ett tag sen blev jag lite besviken. Inga direkt speciella kläder och inga roliga färger. Däremot gillar jag färgerna och mönsterna i Garden collectionen. Mycket söta rosor och fina färger tycker jag. Och det som är så speciellt förutom just utseendet på kläderna är att de ska vara helt återvunna eller ekologiska plagg. Man har dessutom inspirerats av trädgården (inte undra på att det blev så vackra mönster och färger då )
Materialen som kläderna är gjorda av ska vara av antingen ekologisk bomull, ekologisk linne eller polyester som gjorts av återvunna petflaskor.. Låter bra va? Om det stämmer tycker jag att det är en bra trend som de skapar. Undra vad de kommer kosta. Har hört att kläder blir väldigt dyra om man ska tillverka dem helt och hållet ekologiska. Och att det inte ens finns så mycket ekologiskt odlad bomull i världen att man kan tillverka plagg som är 100 % gjorda av detta. Jag vet faktiskt inte riktigt hur stor procent ekologisk bomull ett plagg ska innehålla för att det ska få kallas "ekologiskt klädesplagg" Någon som vet?

Den översta klänningen är min favorit. Tycker det är fint att blanda helt olika mönster, lite Odd molly att göra det!
Om ni vill nosa och drömma mer om våren så gå in på denna sidan: HM garden collection

Kram på er!

Inga kommentarer: