4 mars 2010

Vintagestories 2010

Blev så glad när jag gick upp idag och solen sken och så fick jag se dessa fina pressbilder från Kappahls bildbank inför kommande släpp. Vårens vintagestories är 50-talsinspirerad vilket verkligen inte går att missa. Tänkte visa er lite favoriter!





Mycket Marilyn Monroeaktiga bilder..





Denna klänningen blev jag såklart kär i! När jag ser den så tänker jag på en gul klänning som mamma hade när jag var liten. Den såg inte ut som denna i modellen men den hade också stora rosor.






Fina förkläden där mamma och barn kan matcha. De ska även komma söta cupkakes formar i söta mönster och färger.










Helt ljuvliga babykläder. Tänk sån söt liten rumpa babysarna hade på 50-talet.. haha
Jag tycker Kappahl förvånar och blir bättre och bättre. Man hittar mycket fint hos dem numera och den här idéen med Vintagestories är ju väldigt rolig. På så sätt blir ju kläder hos en vanlig kedja ändå lite annorlunda. De blir dessutom mer eftertraktade då de inte säljs så många ex av varorna. Det jag kan sakna är herr och pojkkläder. Killar vill väl med ha speciella kläder i roliga färger!
Alla bilder kommer från Kappahls hemsida med pressbilder.
Kläderna släpps först den 10:e april.
Nu ska jag ut i solskenet!
Kram på er!


Inga kommentarer: