28 februari 2011

Enkel och snabb vaniljkaka



Bakade en kaka igår som jag brukar baka när jag vill göra något enkelt och onyttigt.. :) Det är helt enkelt en vanlig sockerkaka som man bakar som vanlig och efter att den svalnat delar man kakan för att hälla på vaniljkrämen. Om man gillar cocos kan man använda det i sockerkaksformen istället för ströbröd - gott!

Vaniljkräm
125 gram smör/margarin
1 dl mjölk
4 mask vaniljsocker

Magarinet och mjölken ska sjuda under omrörning i 2 min. Sedan tar man bort kastrullen från plattan för att blanda i vaniljsockret.

Den fina kökshandduken fick jag i födelsedagspresent av en vän och det söta fatet (syns lite dåligt) hittade jag på min loppisrunda i fredags!

Jag vill säga TUSEN TACK till alla ni som kikar in här!

2 kommentarer:

Petra / Popetotrora sa...

Mums! Låter ljuvligt gott. :-)

Frida M sa...

åh, va det ser gott ut!!! mums mums!
och vilken tjusig kökshandduk ;)