9 mars 2011

Balklänningstips


Läser överallt om Ebba von Sydows nya bok Kungligt snygg som kommer ut snart. När jag såg denna bilden blev jag barnsligt glad eftersom hon har på sig en vintageklänning som är likadan som min vintage klänning som mamma hittade till mig till min studentbal. Skillnaden är att min var gul. Dessvärre finns det ingen normal bild som jag kan visa er men ni får helt enkelt tänka er den gul istället! Det är ett bra tips att leta balklänning på second hand. Dels får man en mycket mer unik klänning och man slipper se tre andra med likadan och dels blir det oftast mycket billigare. Tror min kostade runt 200 kr om jag minns helt rätt. Mormor sydde sedan in den och la upp den. Runt om fanns det tre lager tyll som tillsammans blev 18 meter tyg att lägga upp. Inte dåligt!

1 kommentar:

Petra / Popetotrora sa...

Jag har också sett detn där bilden och tänkte på att klänningen var hur fin som helst!
Synd att du inte har någon bra bidl på din att visa, för jag tänka mig att den är super i gult! :-)