2 februari 2012

mer loppis i köket


Hittade en liten vit vinäger"kanna" på erikshjälpen. Fungerar perfekt att ha olivolja i och servera på bordet. För hos oss används det mycket olivolja ska ni veta. Trådkorgen köpte jag i en butik som skulle stänga i Göteborg i sommras. Liknande finns på Granit. Visste först inte vad jag skulle använda den till riktigt men efter att ha varit hos Maria blev jag inspirerad till att ha den i köket och där passar den ju faktiskt väldigt bra och genom att samla ihop lite saker i den ger man ett lite mer städat intryck :) Glasburkarna är loppis, brickan tror jag har varit mormors? mammas? och stekspadar mm har vi i en fin kruka som jag fått en gång.

Jag vet inte om jag har sagt det med när jag flyttade hemifrån hade jag i princip ett helt hem färdigpackat i bananlådor. I prinicip allt i mitt kök är från loppis med undantag för lite porslin från Mateus och annat som jag fått i present.  Jag önskade mig aldrig glas, skedar eller annat i födelsedagspresent utan mamma hade filosofin att den dagen jag behövde det skulle jag antagligen inte gilla samma stil som 13 åring (då många börjar få en sked var gång de fyller år eller annat) Istället samlade jag i loppislådor. Jag minns att vi åkte till en idrottsförening som säljer mycket från dödsbo och annat och köpte alla mina grytor, tallrikar mm för småsummor. Detta rekomenderar jag alla som ska få eget bo.. man får både unika saker och det blir billigare. För att inte tala om miljön som blir lite gladare. Många tror att man måste ha en speciell "loppisstil" hemma för att handla loppis men det stämmer inte riktigt. Man kan ju även hitta nyare grejjer som någon tröttnat på.


Hoppas ni har en fin kväll! jag kraxar vidare.. blä!

1 kommentar:

Johanna Stålros sa...

Så mycket fina loppissaker!!! Snygg köksbild! Kram