15 mars 2012

Åh vad jag älskar detta!!


 Att fotografera just för en butik eller annan verskamhet passar mig ypperliggt då jag både kan använda mig av kunskap från min utbildning men också får skapa, leka med bildkompositionen, färger och former.. och det är underbart kul!! Jag tycker att det är viktigt att ge en känsla i bilderna som ger kunden samma känsla som när de går in i butiken. Butikens profil ska synas hela vägen då detta är otroligt viktigt för ett företag. Som kund idag letar vi inte bara efter en viss pryl utan handeln säljer in en känsla hos oss som får oss att känna oss på ett visst sätt.. bohemsk.. lantlig.. retro eller stilren.. är bara några stilar bland en mängd andra man kan hitta i s k livsstilsbutiker som blivit så populärt..  Även om en butik kan vända sig till flera sorters kunder är det ändå viktigt att ha en grundtanke med värden för just den butiken..



För er som inte hängt med tidigare - jag fotograferar denna gång åt butiken Casa Marrakech i Malmö (nära drottningtorget). Alla finingar på bilderna kommer därifrån! Det som är extra speciellt med den butiken är att ägaren själv åker till Marrakech och köper sina varor av hantverkarna där. Hon har alltså sett de söta människorna som  handlmålar det fina fatet och skålen på bilderna och mycket annat! För mig känns det väldigt genuint och fint.

2 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Oj vilken känsla, när man vet om detta. Ska kika lite extra nästa gång jag är där. Kram

Jenny sa...

Fint som bara den.