13 maj 2012

med en längtan..



Även om jag sällan delar med mig av det här så är jag av den väldigt tänkande typen av person. Även om det mesta går i ett hela tiden och jag ständigt hittar på nya projekt att förverkliga så tänker jag ofta på vad som är viktigt för mig.. hur vill jag ha mitt liv.. vill jag ha stress runt omkring mig jämmt eller vill jag kunna sitta på en stol och vara lycklig över att solen lyser eller.. varför inte för att det regnar? Senaste tiden har varit tokstressig och även om jag ÄLSKAR när det händer mycket så får man ibland inse att man borde ta det lite lugnare. Man hinner inte allt! Jag kan inte uppnå alla drömmar direkt.. man får lov att ta det lite då och då.. :)

Under tiden kan man lära sig att uppskatta saker som ogräs som kanske i vissas ögon inte anses fint.


Jag tycker man ska ta och uppskatta dem för vad de är... Underbara pasteller.. ellerhur?


2 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Fina ord..förgätmigej är verkligen inget ogräs i mina ögon;) Önskar dig en fin vecka.
Kram

Anna I sa...

Väldigt poetiskt o fint skrivet Josefin. Och nej..man kan inte göra allt på en gång. Jag t.ex vill gå ner lite i vikt, komma igång m träning o sluta röka. Men jag vet att det inte går o göra allt samtidigt. O ja..det e ju det där med att leva i nuet o njuta av stunden vi har just i ögonblicket:) Något som många även jag ibland har svårt för. Stress e varken bra för kropp el psyke. Man måste begränsa sig själv ibland..även om man vill nåt så mycket så hjärtat bara skriker:)