10 mars 2009









Hejsan!! Idag får ni se "tv bänken" som egentligen heter något annat. Vi har i alla fall den till att ha tvn på! Visst är den fin!? om man tänker bort vår fula svarta fläck som utgörs av tjocktvn :P Än har bänken inte shabbats! Jag gillar stilen på denna sortens möbler med dess "dekoration". Vårt tv bord och en byrå är i samma här hemma. Jag skulle vilja ha ett matbord med i samma!

Såg ett så roligt förslag i bloggen till butiken meloa som jag tidigare bloggat om. De använder sig av gamla lampskärmar som de hittat på loppis för att göra nya lampor. Man tar helt enkelt av själva tyget på skärmen och sen kan man spreja stommen i någon rolig färg eller låta den vara vit. De har ett flertal sådana taklampor hängande i affären som ger ett roligt intryck. Desto knasigare form på skärmen- desto roligare lampa.

Ni får ursäkta att mina inlägg inte kommer med lika litet mellanrum för tillfället, skolan och det roliga (läs gråa) vädrets fel!

I helgen tog jag med lite roliga knappar ifrån mamma som jag tänkte göra ringar av men nu måste jag komma på något man kan slipa lite på baksidan med. Vad kan man slipa plast med egentligen? Lite svårt när man inte har några maskiner till sådant hemma.

Hoppas alla har en fin dag! Föressten hör man ju fåglarna kvittra på morgonen numera! så härligt!!


9 kommentarer:

Weißer Vintagezauber sa...

Hallo, the commode with the silver heart is beautiful.Love greetings,Elke.

Anonym sa...

Åh vilken fin tv-bänk! Och vilket fint hjärta :) Ha en bra dag Puss

Hemmalycka sa...

Verkligen fin Tv-bänk man tänker inte på Tvn som står på den.
Kram Åsa

i Emmas vita hem sa...

Hej Josefin!
Tusen tack för tipset om väggordet, låter som det är riktigt fint ovan er säng! Måste säga att er tvbänk är nog den vackraste tvbänk jag skådat, och jag håller med om att tvn inte känns framträdande alls. Riktigt snyggt! Väldigt fin sida du har också! :) Hit kikar jag gärna igen! Ha en härlig fortsatt vecka!
Många kramar Emma

mariaemb. sa...

Hej hej,

Här i "norr" har det snöat oavbrutet hela dagen så alla vårkänslor är som bortblåsta.

Tv bänken var jättevacker och jag skulle aldrig reflekterat över TVn om du inte pratat om den ;)

Hoppas veckan blir bra!
Kram kram

eva sa...

såååååååååå fin!!!! det finaste jag sett på länge!!!var har du fyndat den? var den dyr? kram kram kram

♥ Fyra årstider sa...

Nu längtar jag efter att måla om mina möbler.
Kram Lotta

HAGENS VITA VARDAG sa...

Hej Josefin! Hoppas allt är bra med dig! Har ni vår hos er?...Här är det bara för bedrövligt! Suck..Underbara bilder du visar och vilket jättefint TV skåp. En njutning att sitta och kika på TV'n och samtidigt blicka ner på skåpet. Härligt!
Ha det så gott och massor av kramar från mig!

Jenny sa...

Hej Josefin!
Ååh vad fint tv-skåpet blev i vitt!! TV:n tänker man inte på..

Ha en härlig helg,
kraam Jenny