16 augusti 2009

Det finns gånger som jag blir såå trött på mig själv och alla kreativitet





HögerjusteraGånger jag blir lite trött på mig själv..
-När jag tvunget ska handla en hattlåda på loppis trotts att jag vet att jag måste åka med den+ en massa väskor på ett tåg hem till mamma och pappa för att sedan åka vidare hem med sakerna
- När min stackars sambo står och håller en stor lampstomme åt mig med att gammalt äckligt barntyg på när vi åker tåg medan folk tittar och jag sitter och intygar mig själv "den där lampan jag ska göra av den där stommen kommer bli den finaste i världen om jag bara får bort det där äckliga tyget och folk slutar titta"
- När mamma tycker att jag och sambon ser ut som ett kringresande folk med alla våra väskor och erbjuder redan fyra dagar innan vi ska åka hem att hon kan köra hem mig och sakerna eftersom vi inte kan åka med allt det där (troligen tänkte hon även i huvudet att jag antagligen kommer sno med mig något från källaren hos dem som även det ska med bland allt.. och då har hon ju så rätt så rätt)
- När jag påbörjar tre projekt sammtidigt..
- När mamma kommer upp på morgonen och hon gapskrattar åt mig eftersom jag sitter med inredningstidningar utspridda runt hela mig där jag vikt sidor hit och dit för saker jag bara inte KAN glömma
- När min sambo som åkt hem i förväg klagar på att han inte kan plugga i lägenheten eftersom mitt senaste projekt som innebär väldigt mycket omstrukturering och omplacering av saker i lägenheten inte är helt klart = det är så stökigt så det är inte klokt!

- Då jag i min lycka över att mitt senaste projekt börjar närma sig sitt slut och istället för att njuta av det redan börjar fundera på NÄSTA PROJEKT..

.. och sist! blir jag såå trött på mig själv när jag ligger på alla fyra och gnuggar bort vit färg från parketten som visserligen är vattenbaserad men FY vad det sitter :)

Är jag ensam? (troligen inte)

5 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

hahahah du är rolig du, det är säkert många som känner igen sig ja,,,
ha en fin söndag
kramis

Erica sa...

konstigt att du inte kan skriva å ä ö, det kan nämligen jag! har ingen aning om vad som kan vara fel. ett tips om du vill att vissa ord ska bli större. skriv dom fler gånger efter varandra så ökar storleken.

Anonym sa...

Hehe....:-)

Sofie sa...

Ha ha, nej du är inte ensam..

Robinett sa...

Tack Josefinett:) Jag har kikat lite på olika lösningar,det lär komma inom kort. :)