3 augusti 2009

Pysselhörna









En pyssellisa som jag behöver fina inspirerade saker runt mig så att idéerna kan sprudla! Därför håller jag på med ett litet projekt här hemma vilket består av lite omöblering. Denna ommöblering ska leda till att få ett litet minikontor/pysselhörna inne i vårt förråd. Låter en aning knasigt men jag hoppas det ska bli bra när det blir klart! När man bor på 52 kvm får man använda fantasin och uppfinnelserikedomen extra mycket vilket i princip är den enda positiva. Idag får ni en kik på några fina saker jag ska ha stående på hyllan bak sekretären som agerar skrivbbord. De söta burkarna är från Tilda serien på panduro. Har tittat på dem länge och fick nu äntligen ett användingsområde!

Jag tycker tapeterna och inslagspappret är så vackert så dte är synd att det står inne i ett skåp! Här står de i en hink jag köpte på loppis igår. Har två söta plagg från loppisen med som ni kanske får se en annan dag! Nu har jag lite dåligt samvete för att jag inte kikat in hos er alla!
Kram

6 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Jag gör samma sak, förvarar också pappren i en zinkhink. Praktiskt, då ser man ju hur mycket man har kvar ;-)

Ska bli spännande att se din hörna!

kram Mia

thea.e sa...

Så smart... Det var nydelige tapeter og..,- så de må jo ikke gjemmes bort!
Ønsker deg en god dag! Hilsen Polly

Jenny sa...

Hej Josefin!
Vilka fina grejer, jättesöta burkar o rullar med papper:)

Jag o mitt ex gjorde oxå om ett litet förråd i den lägenheten vi bodde i till en liten arbetshörna. Det blev jättebra! Det var ganska högt i tak därinne så vi kunde bygga hyllor högt upp o utnyttja ytan.

Nu måste du visa vad det är för söta plagg du hittade på loppisen, blev nyfiken;)

Ha en fin vecka,

Kramis Jenny

Anonym sa...

Halloj! Kom just på...att någonstans i dina trakter bor Bitte Eson Forsberg, i mina ögon en av sveriges absolut bästa stylister, kolla in henne och försök fa praktik där!! Ha det gott!

Malin sa...

hej, himla bra tips om möbler i taket ... det är ju en helt ny dimension av möjligheter som öppnar sig ... Philip blev inte lika tänd på idén dock ...

Emelie sa...

Verkligen kreativ inpirations kic får man av dina bilder. Jag älskar också papper av dess slag...
Pyssla på!