19 december 2009

Återskapandet av en butik i mockshop


Hejsan!
Jag lyser med min frånvaro här! Min tid vill inte riktigt räcka till.. Tänkte ge er en kik på vårt skolarbete som vi lämnade in i torsdags. Uppgiften var att återskapa en butik i ett dataprogram som heter Mockshop som används av visual merchandisers. Butiken ni ser är byggd efter min arbetsplats. Möblerna är mätta i butiken och återskapade i programmet och även kläderna är bilder på kläder från olika hemsidor som vi lagt in i programmet. Måste säga att det blev riktigt fräckt när butiken började ta form och man verkligen kände igen sig i butiken när man styrde sig runt i butiken i programmet.

Kanske även inredare kommer se en framtid i ett program som detta! Det är ju jätte bra när man ska planera ett rum av något slag. Finns väl liknande hos olika inredningskedjor fast de är nog inte lika avancerade skulle jag tro!

Nu går alla på ledighet inför jul men jag har både skola och jobb över jul! Fast det är så kul att jobba så det gör inte så mycket :) Hoppas ni har en lika mysig lördag som jag!!

Inga kommentarer: