31 januari 2010

Turkost








Hej mina vänner!
Idag är det en riktigt bra söndag. En sådan dag då man får mycket gjort men ändå kan vara hemma och mysa medan snön faller ner. Det är också första dagen som ett år äldre vilket jag visserligen kunde varit utan. Jag började mitt 24:e år med att betala räkningar.. som exempelvis en hemförsäkring och en mobilräkning på tusen spänn. Kändes vuxet fast ändå inte eftersom de borde varit betalda i fredags.. haha :)
I veckan inhandlade jag lite turkost som ni får se på bilderna. Imorgon ser jag fram emot en spännande vecka på praktikplatsen! I torsdags fotograferades en modell i underkläder. Jag kunde inte annat än beundra henne över hur oberörd hon var av att vi stod ett gäng på fem personer och glodde på henne! och vilket tålamod hon hade, det är mycket väntan! Men de finns väl helt enkelt en (hmm många snarare) anledning till att vissa är bra som modeller. De ser inte bara bra ut utan de har ju faktiskt kvaliteter som gör dem bra på sitt jobb. :)

De söta askarna kommer från en butik i Lund som heter Udda Tina. De är tillverkade av företaget Bungalow som arbetar med handmålning på textilier och annat. Jag har blivit helt kär i deras mönster!

Hoppas ni har en riktig myssöndag!

Inga kommentarer: