15 februari 2010

Mateus porslin













Blev helt kär i mateusporslinet när vi var på miljögården och kikade. Jag älskar de söta fjärilarna som vi tycks se ÖVERALLT i år. Tycker de små fjärilarna till bordsdekoration är helt ljuvliga. Så fint att blanda alla färgerna med tycker jag. Mycket smutsiga pasteller som jag tycker om :) Vi får se om jag kan bestämma mig för vad jag ska köpa.. man vill ju ha allt när man står och tittar på det!
Bilderna kommer från mateus hemsida som du hittar här.

6 kommentarer:

Malin sa...

hej Josie, det gör ingenting att du inte är inne och skriver varje dag, det finns högre prioriteringar än bloggen tack o lov.
Men när du gör inlägg och skriver om allt fint då blir jag glad iallafall = kvalitet he he, kram Malin

mariaemb. sa...

Hej!

Åh gulliga du! Så glad jag blir av att höra det!! Tack!

Det är alltid så härligt att titta in här hos dig för man riktigt känner hur all din inspiration kommer ut genom skärmen. Dessutom känns det som vår med alla härligt glada färger!

De få Hortensior jag haft har klarat sig bra men om det var en tillfällighet återstår att se! :P De ända tipset jag har är att de måsta vattnas i princip varje dag. Det är som att skaffa barn ;)

Ha en riktigt fin dag! Stor Kram

HAGENS VITA VARDAG sa...

Halloj Josefin!
Vilka ljuvliga färgglada bilder du visar..riktiga glädjespridare!
Känner verkligen hur man börjar längta efter lite färg så här framåt vårkvisten..=)
Hoppas allt är bra med dig
ha de så gott
Kramisar Anna

Cecilia sa...

Jag älskar verkligen den nya tallriken med fjärilar på! Tror att dessa kommer stå högst på önskelistan när jag fyller år i juni!

/Cecilia

Designe sa...

Så vårfint och fräscht! Kram :)

Anna sa...

Suupersöta tallrikar! Var ligger den där miljögården?
Oh ja..fjärilarna började jag se överallt 2009 o det verkar fortsätta i år:)Har lite dille på fjärilar jag
Kram Anna I (din gamla klasskompis):)