27 september 2010

Mathilde home och Lyckliga Hildur nya butiker i Kristianstad

Vill tipsa mina Kristianstadsläsare om två nya inredningsbutiker som jag fått nys om.
Har själv inte besökt dem men blev väldigt positivt överraskad över att det nu helt plötsligt öppnar två butiker med lantlig stil. Tänk att det skulle ta en sådan tid innan Kristianstadsborna fattar grejjen.. :)

Hur som helst heter de "Mathilde home" och "Lyckliga Hildur"
Roliga namn! De ligger på Östra storgatan och Västra storgatan, så centralt och bra!

Om ni är några Kristianstadsbor som besökt dem kan ni väl skriva vad ni tycker?

Kram på er!

2 kommentarer:

Cilla sa...

Hej. Jag har besökt båda butikerna och gillade dom båda men....Matida var lite exklusivare och lite dyrare grejer. Lyckliga Hildur var fyllt med allehanda grejer, från små krokar och hjärtan till större lycktor. Gillade Hildur mest...inhandlade kökslampa och en lyckta i form av ett hus. Härligt!

Anonym sa...

Jag föredrog nog Mathilde Home, jättefina saker och vilka underbara ljusstakar, skulle vilja ha allihopa, ja allt i hela butiken skulle jag vilja ha....o vilken härlig atmosfär.
Jag kan varmt rekommendera denna ljuvliga butik, ett måste om ni ska till Kristianstad...