26 september 2010

Söndagsbilden - Indiskan kudde


Knepig som man är skiftar man ju färg efter årstid och nu har jag länge längtat efter lite mustiga färger som rostorange och rött. Införskaffade kudden på bilden på Indiska i veckan och tänkte sy två kuddar till i liknande färger. Bytte min kruka till murgrönan till en teracotta för att ta upp färgskalan lite till. Kul att veta är att det avlutade bordet längst in till väggen är en släktmöbel som fanns hos familjen som bodde i "Morfars hus" i slutet på 1800 talet. Bordet har stått hemma hos mamma och pappa för att sedan hamna i min första lägenhet som köksbord i min då 27 kvadrats stora (ehm lilla) lägenhet. Nu har vi det som sidobord vid soffan så att pyntaren josefin kan ställa saker på ytterligare en yta! :)

Verkade som ni var flera som delade min åsikt om Hemtex.. vi får väl se hur det går för dem helt enkelt! Annars får vi väl hjälpa dem!

3 kommentarer:

JoséphineR sa...

Nu är det höst i ert slott! Jättefint! När ska vi plocka kastanjer igen?

Daniela sa...

Visst blir man sugen på att ta in lite mer höstfärger vid den här tiden... Jättefint!

Själv har jag också ändrat om lite smått här hemma, med lite färger i lila. Får lägga ut bilder snart....

Kram

Skogsdoft & havsbris sa...

Nu är det verkligen hög tid att ta in lite mer färg igen! Så fint du ser ur´t att ha det hemma hos dig.
Råkade läsa ditt förra inlägg om förnyade Hemtex och håller fullständigt med. Loggan är både trist och ser "hård" och "kall" ut enlogt min mening, och jag blev helt förskräckt när jag steg in i det som tidigare varit min favoritbutik, vad hade hänt med den härliga mjuka, hemtrevliga känslan? Som bortblåst! Butiken nadades ogästvänlig tomhet och kyla. Nej, jag vill ha gamla, vanliga Hemtex tillbaka!
Ha det så bra!