9 december 2010

Monter på Colorama

Tänkte att ni skulle få se lite från Colorama "praktiken". Som tidigare nämnt består min utbildning av mycket "lärande i arbete" vilket kan liknas vid praktik men med desto mer uppgifter och krav på prestation.

Som visual merchandiser kan man arbeta i väldigt många olika miljöer. Under denna LIA perioden har jag dels varit på Colorama som tillhör den grupp av butik som ännu inte använder sig så mycket av visual merhandising - vilket de helt klart borde göra då denna typ av butik verkligen är i stor behov av att tänka som kunden och att inspirera.

På förstå bilden visar jag "golvmontern" innan jag satte tänderna i den och på de andra bilderna visar jag montern efteråt. Genom att använda golv på gaveln visar man ett nytt sätt att använda golv till och genom att få in tyg som även går att köpa ur katalog på samma sätt som tapeter så får Colorama in ännu ett element i sin inredning.




Ska tilläggas att det svåra med att vara i just denna butiken var begränsningarna man har då man arbetar med nästan obefintliga medel. Dock var de anställda var väldigt positiva till förändringar och det köptes även in inredningsdetaljer under tiden jag var där på min LIA vilket gör att det i framtiden kommer att vara desto lättare att bygga i montrarna. Meningen med montrarna är såklart att man ska inspirera, ge idéer och nu även få in merförsäljning såsom de små ljuslyktorna som inte syns så tydligt på bilderna. Något som är viktigt att tänka på är att kunden ska kunna hitta tapeten eller tyget utan att ta hjälp av personal vilket de nu kan eftersom detta tydligt kommuniceras på skyltar tillsammans med pris.

Josefin

Förresten.. de fina tapeterna kommer från Cole and Son och är helt nya! Fina pippifåglar tycker jag!


Inga kommentarer: