14 februari 2011

Inspiration från Alvhem



Kikar ofta in hos Alvhem och inspireras av deras vackert stylade lägenheter. Vilket roligt jobb de har! Denna lägenheten ska jag drömma lite om. Vackert med vindsvåningar där man tagit från bjälkarna som här. Men ändå bra att måla taket vitt vlket ger rymd åt lägenheten. Det är alltid bra att måla väggar och tak vita om man vill ge upplevelsen av ljusinsläpp och större utrymme. Man ska bara tänka på att måla olika vit i taket och väggarna. För om du aldrig målat vitt någon gång så kan jag säga en sak.. tro mig.. det finns MASSOR av olika vit..

Bilder från Alvhem mäkleri.

3 kommentarer:

BelovedbyLinda sa...

Glad alla hjärtans dag! Vilken härlig inspiration :)

Kram Linda

mammaxtre sa...

Oj så fint, jag som älskar bjälkar i taket. Jag vet att vitt är svårt. Har provat på att inreda ett rum i vitt, nyanserna var svåra att få lika, blev inget bra.

Det finns dem som klarar detta bättre än mig. Vita hem är vackra hem tycker jag.

Ha en fin dag.

mariaemb. sa...

Åh vilken underbar lägenhet! Jag är svag för bjälkar...

Självklart ska jag hojta till om vi ska ner! Vore jättekul att ses!!! Detsamma gäller dig om du har vägarna förbi huvudstaden vid något tillfälle. :)

Koftan har jag köpt i en liten butik här i förortens centrum och den kommer från märket Culture. Hittade en hemsida som säljer det märket. Tror dock att min är i en något mörkare nyans.

http://www.sidandsally.com/system/search/search.asp?manuid=36&_ot=0&offset=0

Nä jag har inte klippt i fjärilen! :) Jag köpte en ram som var 100x70 på IKEA. Ribba heter den om jag inte mins fel. Den kanske bara var slut när du var där? Det var den för mig vid första tillfället.

Ha en riktigt fin dag och krya på dig! KRAM