15 februari 2011

Välanvänd julklapp

Ilse Jacobsen stövlar


Cykel som jag såg överallt i Köpenhamn.. Någon som vet vad den heter?

Välanvänd julklapp som verkligen har behövts under denna vintern med snö! De är perfekta att ha ullsockar i. Jag frågade er innan jul om de verkligen stämde om de "andades" och nu kan jag säga utifrån egnen erfarenhet att visst gör de det. Hör hur de pustar hela tiden. Nä inte riktigt men man blir inte svettig om fötterna som med andra gummistövlar! Sen har de lite lite ludd på insidan så att de blir som en liten fodring. Gillar höjden på skaftet eftersom de är mycket lättare att gå med dem långa dagar när de är i en sådan längd!

Så nu ser jag ut som alla danskar gjorde förra våren. Nu fattas ju bara den danska cyklen som jag blev så kär i. Jag säger bara färgen! Den som vet vad det är för märke får skrika till! Jag tyckte jag var smart och tog ett foto för att minnas men de är för suddigt för att se och eftersom jag inte på några helst sätt kan prata danska kan jag inte fråga cyklen på bilden heller.

1 kommentar:

mariaemb. sa...

Jättesnygga! De åker upp på önskelistan. Jag behöööööver ju ett par lite lägre stövlar också. Eller!? Jo det gör jag!