17 oktober 2011

ny skål och sconesfunderingar


För ett tag sen råkade jag gå förbi en Indiska butik som skulle stänga. De sålde ut mängder av inredning som de använt i sin butik. Där fanns allt från matbord och skåp till olika förvaringsmöbler som lådor och skålar.. Jag plockade på mig lite och svor lite över att det var för lång väg hem  (som dessutom innebar tågresande) så att jag inte kunde ta med mig något större hem. Hur som helst blev det i alla fall den grova skålen i trä på bilden. Gillar att den är klumpig och robust till skillnad från allt annat sött och gulligt jag tycks dra med mig hem i inrednings och klädväg :)

Jag provade att baka engelska scones för första gången. Använde ett recept från ICAs Buffétidning. De blev goda men tyckte minsann att de inte alls blev som de skulle ändå! Är det svårt att få till höga engelska scones kanske? eller är det bara jag som inte riktigt kunde med det idag kanske!


1 kommentar:

Emelie sa...

Sconesproffs är jag inte så jag är inte rätt person att svara. Skålen däremot, en riktigt schysst kontrast som gör sig från sin bästa sida tillsammans med dina andra saker i bilden. Snyggt...- och det ser ljuvligt gott ut! ;)

emelie