10 december 2011

Det är så lätt att klaga


Stormen viner och det känns som kylan tar sig innanför kläderna oavsett vad man har på sig. Hatar blåst! Men tänk så bra man har det som kan få komma in i värmen. På väg hem såg jag människor som inte har det så bra att de kan gå hem och göra sig en kopp te och krypa ner i en säng i ett varmt hem. Människor som faktiskt skulle kunna vara du eller jag. Efter en olycka eller tragedi.. på grund av missbruk.. skilsmässa som lett till andra problem.. Läste en artikel för några dagar sen om hur många barn det är som är utan hem. Den artikeln borde inte ens finnas för det borde inte ens finnas barn som inte har ett hem.

Det är lätt att klaga. Men det kunde varit du eller jag som får sitta på trappan utanför stationen i natt med en fleecefilt som täcke. Jag har mycket att vara tacksam för!

1 kommentar:

Johanna Stålros sa...

Ja så där gick mina tankar igår när jag såg en gammal man som låg utanför tunnelbanan....vi har så mycket att vara tacksamma för! Kram Johanna