9 april 2012

En styck avverkad påsk


För en del håller påsken på några dagar till men för mig är det dags för jobb igen! Efter vissa klagomål om dålig uppdatering får ni idag lite smått osammahängande bilder. Bild nr ett är inte till för att visa min otroliga begåvning när det gäller modebloggande eller diverse posande. Jag vill även förtydliga att jag inte varit sjuk utan min maginfluensalikbleka ansiktsfärg är helt naturlig. Bilden finns endast till för att bevisa att jag lever för er som undrat. Glad är jag också - trots snön som föll i lördags morse som gjorde mig lite småsur!


Helgen har bjudit på loppis ute i skogen i en väldigt oinspirerande lada och lite annat smått och gott som virkning, mys med hund och god mat. Virkningen har nog för övrigt blivit lite beroendeframkallande.


Igår blev det en liten rundtur på konstrundan som numera är en tradition sedan många år tillbaka. Bland annat var vi på Alexandra Lundins Instagramutställning (sista dagen idag om ni vill kika!
Östra kustvägen 390 27021 Glemmingebro, Hammar )
Sen besökta vi Jennie Nilsson som ställde ut på Kivikås! rekommenderas också!
 
Nedan bilder från glasblåsare Elna Jolom i Brösarps backar där vi stod paralyserade en stund och tittade på en annan glasblåsare som skapade en vacker vas.
 

Tokgillar den fina oredan på bordet.. inte för att jag vill ha det själv på mitt köksbord men det känns välldigt konstnärligt med lite röra i en verkstad :)


Glashyttan håller på med ett spännande projekt där de på ett miljömedvetet och energisparande sätt vill koppla samman flera företag.



Vackert! ellerhur? Nä nu är det dags att ta tag i denna regniga dag. Går man snabbt och ler mycket så märker man nästan inte det!


1 kommentar:

Linda sa...

Jättefina bilder Josefin!! :)
Kram Linda