13 augusti 2009

Roliga skyltar på Österlen och loppis historia










Visar lite halvtaskiga bilder men ni får helt enkelt tänka bort det.. ingen är perfekt :)
Varför har inte resten av landet så här fina skyltar som dessa? Dessa är från Simrishamn och Ystad. Det är en sån liten detalj som gör så mycket! Det är så vackert att se de olika skyltarna på alla fina husväggar. Ystad allehanda skylten tycker jag är extra rolig eftersom den sitter på kanten. Kanske inte så unik för en ystadbo men för en Lundabo som sällan ser sådana skyltar är den speciell!

I Simrishamn har de en jätte mysig loppis under sommrarna längs något som heter "suckarnas gång". Där handlade josefin(alias miss köpstopp). Det köpstoppet (som visserligen var hemligt och som därmed kunde ignorerats) varade inte allt för länge..

Nu ska ni få höra..
Jag blev helt överlycklig när min sambo handlade på loppis för första gången. Jag kunde inte sluta le! (Han: - Jag har inga kontanter Jag: - Skitsamma!!! vill du ha den köper jag den!) Prutade inte ens.

Med stor risk för att låta mega stereotyp så försökte jag likna det vid att jag skulle genomlida en fotbollsmatch med honom och att jag skulle finna glädje i det och inte "bara titta"!

Stolt som en mamma när bebisen går för första gången gick vi sedan vidare med en REGISTRERINGSSKYLT FRÅN LIBERIA under armen..







... med andra ord avancerade han direkt.. det var inte någon liten tavla eller så.. nej nej.. han har ju koll utan att veta det :)


4 kommentarer:

mariaemb. sa...

Hahah, min sambo är precis lika dan :P

Så lustigt, jag satt och tittade på svarta stövlar med snörning igår. Tycker också att Ilse Jacobsen är lite för dyra man jag funderar på att införskaffa dessa:

http://nicework.nu/gummistovlar/viking-retro-warm-svart.html

Kul om jag kunde vara till hjälp med kamerorna! Hoppas det blir bra.

Kram Kram

Kristall & Pynt sa...

Så snygga skyltar,och vilken fin blogg du har.
Ha det gott
Kram Sofia

Vibeke sa...

Jeg elsker det svenske språk Josefin så det er underbart å lese dine innlegg og hilsningene som jeg får fra deg!:)

Varme klemmer,
Vibeke

Jenny sa...

Hej Josefin!
Vilka vackra skyltar! En sån på första bilden har jag inte sett förut..

Kul att din sambo upptäckt loppisarnas underbara värld, o en registreringsskylt.. han har smak;)

Min sambo går gärna med mig både på loppisar o antikaffärer. Han letar efter en detalj till en av sina oljelampor som är svår att få tag på o så länge han inte hittat den är det väldigt intressant att följa med mig, hihi!

Ha en skön kväll,
Kram Jenny