15 juni 2010

Underbara rosor.




Var inne i min favoritblomsteraffär här i Lund igår. Köpte gula rosor som de säljer ut som "gårdagens rosor" kostar bara 15 kr men om man snittar dem bra så står de några dagar. Kunde inte låta bli att fotografera de vackra minirosorna som de också hade. Blev några snabba bilder med mobilkameran :)
Jag tycker det är stor skillnad mellan blomsteraffärer. Jag gillar de som känns typiskt danska där det finns mängder av blommor i metallspannar och romantiska buketter. Kan bli direkt uttråkad av de vanliga blomsteraffärerna som inte alls verkar ha fattat att man ska inspirera sina kunder till att vilja handla..

Jag tittade i min färgbok för skojs skull för att ta reda på vad det betyder att jag köpte gula rosor när det fanns så många fina. Just den gula färgen står för sol och är mycket livlig, strålande, spontan och munter. Jag kanske helt enkelt saknade sommaren?

Inga kommentarer: